Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2008

Χρήση Αναβολικών και Πρωταθλητισμός

" ΙΣΩΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΠΑΡΩ ΑΝΑΒΟΛΙΚΑ..."

Στην εποχή της χρήσης απαγορευμένων ουσιών, των επιδόσεων, των χορηγών, του γρήγορου και του τηλεοπτικού. . . ο Κώστας Νάτζιος, Πρωταθλητής Στίβου (400μ. μετ'εμποδίων) και

4ος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Στίβου και στην Ημερίδα Κλειστού στίβου μάς μιλάει για τον αθλητισμό και για το πώς ξεκίνησε. . . καθώς και για τα σκάνδαλα ντόπινγκ στη χώρα μας. Τον συνάντησα στον τόπο <δράσης> του, λίγο πριν ξεκινήσει την προπόνησή του ένα ήσυχο -κατά τ'άλλα- Σάββατο και ενώ οι περισσότεροι φίλοι του βρίσκονταν σε κάποια παραλία. "Δυστυχώς ή ευτυχώς έτσι είναι η ζωή των αθλητών..." μου λέει χωρίς δεύτερη σκέψη. Καθήσαμε στον πάγκο και ξεκινήσαμε την κουβεντούλα μας....

Πρόσφατα ξέσπασε το σκάνδαλο του ντόπινγκ...ως άτομο που ασχολείσαι με τον αθλητισμό και πόσο μάλιστα με τον πρωταθλητισμό. . .τί έχεις να πεις ?

-Το ντόπινγκ είναι σύνηθες φαινόμενο στο χώρο του αθλητισμού...αλλά αναγκαίο κακό εφόσον πολλοί αθλητές διαλέγουν αυτόν τον τρόπο διάκρισης στο άθλημά τους...Είναι επιλογή του καθένα το τι θα κάνει και το αν θέλει πραγματικά να στηριχτεί στις δυνάμεις του...

Σου έχουν προτείνει ποτέ να κάνεις χρήση αναβολικών ουσιών και αν ναι, έχεις κάνει ποτέ ?

-Μου έχουν προτείνει να χρησιμοποιήσω, αλλά δεν το έχω κάνει ποτέ...Τώρα στο μέλλον αν μου ζητηθεί ξανά για να συνεχίσω επαγγελματικά...ίσως και να το κάνω...αν και απέχει πολύ η θεωρία από την πράξη...

Αρα για τη δόξα κάνουμε τα πάντα ?

-Οχι βέβαια....αλλά και η δόξα απαιτεί πολλές θυσίες...αυτό όμως δεν σημαίνει ότι συμφωνώ με την χρήση αναβολικών...

Τί θυσίες δηλαδή απαιτεί η ζωή του πρωταθλητή ?

-Καταρχάς, έχω καθημερινή προπόνηση που σημαίνει δύο με τέσσερις ώρες την ημέρα.Εκτός αυτού δεν μπορώ να βγαίνω έξω με τους φίλους μου, να διασκεδάσω, να ξενυχτήσω..γιατί πρέπει να είμαι πάντα σε καλή φυσική κατάσταση...όχι πως είναι κακό..απλά είναι κάποια πράγματα που σου λείπουν..

Σήμερα υπάρχει στον αθλητισμό υγιές έδαφος?Το ντόπιγκ υπερισχύει της προπόνησης?

-Οποιοσδήποτε αθλητής οφείλει να καταδικάσει και να αποφύγει τη χρήση αναβολικών ουσιών. Βέβαια υπάρχει διαφορά ανάμεσα στη χρήση αυτών των σκευασμάτων από τα συμπληρώματα διατροφής που είναι απαραίτητα σε όποιον ασχολείται με τον αθλητισμό σε επαγγελματικό επίπεδο.

Τι πιστεύεις πως φταίει για την έξαρση του ντόπινγκ στον αθλητισμό?

- Την ευθύνη δεν θα πρέπει κανείς να την αναζητήσει αποκλειστικά στον αθλητή, γιατί το ντόπινγκ διαμορφώνεται αλλού και συλλαμβάνεται ως ιδέα πίσω και έξω από τον αθλητή. Κατά την άποψή μου, ο αθλητής είναι«θύμα» του συστήματος της εθνικής και διεθνούς αγωνιστικής σήμερα. Επίσης πιστεύω πως δεν θα έπρεπε να βρίσκεται αντιμέτωπος με ποινικό αδίκημα. Εάν κανείς θέλει να εξαλείψει το φαινόμενο,όποιος αθλητής συλληφθεί, όποτε συλληφθεί να αποκλείεται από κάθε αγώνα, εσωτερικό ή εξωτερικό, ώστε αυτό να γίνει μάθημα για τον οποιοδήποτε.

Τι πιστεύεις ότι λείπει από τα ελληνικά γήπεδα ?

-Πιστεύω πως λείπει η οργάνωση πρώτα απ'όλα και στη συνέχεια οι εγκαταστάσεις...οι οποίες θα μπορούσαν να είναι ακόμη καλύτερες....αν και τελευταία η Ελλάδα έχει εξελιχτεί σε σχέση με παλιότερα χρόνια...ίσως αυτό να οφείλεται και στην Ολυμπιάδα του 2004.

Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η οικογένεια και η στήριξη που πρέπει να έχει ένας αθλητής ?

-Η σημασία της οικογένειας είναι πολύ μεγάλη για να στηρίξει κυρίως ψυχολογικά τον αθλητή...γιατί σε κάθε αποτυχία πάντα χρειάζεται ένας που θα σε στηρίξει...

Αλήθεια, ποιο ήταν αυτό που σ'έκανε να ασχοληθείς με τον αθλητισμό ?

-Στην αρχή ξεκίνησα ως χόμπι-όπως και τα περισσότερα παιδιά σε μικρή ηλικία-,στη συνέχεια μου άρεσε ,το αγάπησα και διαπίστωσα πως αυτό ήθελα να κάνω στη ζωή μου...άλλωστε,πλέον ο τρόπος ζωής μου έχει αλλάξει...

Αναπτύσσονται φιλίες μεταξύ των αθλητών ?

-Ναι,τις περισσότερες φορές...αλλά πάντα υπάρχουν οι αντιζηλίες, και ο ανταγωνισμός είναι κάτι που πρέπει να αποδεχτείς και να αντέξεις...για να γίνεις και εσύ καλύτερος.

Πολλοί λένε πως ο πρωταθλητισμός είναι ένα επάγγελμα με ημερομηνία λήξης... Εσύ τί πιστεύεις ?

-Σίγουρα είναι κάτι που έχει ημερομηνία λήξης ,αφού

βασίζονται τα πάντα στη φυσική σου κατάσταση και στις αντοχές σου...Δεν μπορείς να είσαι για πάντα νέος και να έχεις τις αντοχές που έχω εγώ τώρα...

Τέλος, ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον, οι φιλοδοξίες σου...και τί έχεις να πεις στους νέους αθλητές?

-Τα σχέδια μου πολλά,περισσότερα μετάλλια περισσότερες διακρίσεις...και όσο για τα παιδιά που ασχολούνται με τον αθλητισμό..αν το αγαπάνε πραγματικά να συνεχίσουν γιατί ο αθλητισμός θα τους εξασφαλίσει μία ζωή έντονη και υγιής...

Δεν υπάρχουν σχόλια: